Röst och rörelselektion på fredag!!

Ja, åk 3 träffas i Bergmanssalen 8.10-9.30.
Thomas

Spökslottet

Hej hopp

Här kommer lite bilder från Spökslottet. Bra gjort kamrater.

Maggan och Peter

image86
image87
image88
image89
image90
image91
image92 image93
image94
image95
image96
image97
image98


I rörelse; varför ska man läsa?

image85


"Romanläsandet kan ses som en form av meditation. Läsaren måste leva med romanen i dagar eller i veckor. Den projicerar henne in i en annan värld, parallell med hennes egen men skild från vardagslivet. Läsaren vet mycket väl att det inte är någon "verklig" värld, och ändå blir den fängslande under läsningen. En stark roman blir en del av bakgrunden i våra liv och stannar kvar långt efter det att vi lagt ifrån oss boken. Den är en fantasiövning som /---/ vidgar våra sympatier så att vi förmår leva oss in i andras liv och sorger. Romanen lär oss medkänsla, förmågan att känna med andra. Och liksom myten är en betydelsefull roman omgestaltande. Om vi låter det ske, kan den förvandla oss för gott. /---/ En roman lär oss liksom myten att se världen annorlunda. Den visar oss hur vi ska blicka in i vårt eget hjärta och se vår egen tillvaro ur ett perspektiv som når bortom vårt egenintresse. Om inte våra religiösa ledare förmår undervisa oss om myten och dess lära, kan kanske våra konstnärer och skapande författare axla prästrollen och bringa ny insikt i vår vilsna och sargade värld."

Karen Armstrong: Myternas historia (2005) Månpocket.

"Den som läser slår inte någon på käften" (okänd; 1990-talet)

Tack för den här tiden! Lycka till!

"Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
 Oändligt är vårt stora äventyr."

Peter

image84

Klassråd ES05t - 20/11 2007

§1 Mötet öppnas

§2 Mikaela Gunnarsson valdes till ordförande


§3 Anni Rönnertz valdes till sekreterare.


§4 Föregående protokoll godkännes


§5 INFO


- På fredag 23/11 träffas åk 3 i Bergmansalen 13.00-16.00 för att arbeta med forumscenerna till projektarbetet. Ingen röst & rörelse på morgonen.


-  Anita Mellberg, kulturkonsulent, undrar om någon av er är intresserad av en analyskväll i regi av riksteatern. Det är riks husdramatiker Anders Duus som leder kvällen. Det är på onsdag kväll (21 nov. kl. 18-20) mer info på bloggen om detta!


- Vi i klassen ska också fundera och prata om reptidsförslagen som maggan lagt upp på bloggen.


- Betygssamtal kommer hållas, alla tider finns på anslagstavlan, på andra våningen.


-  Matråd kommer snart hållas (innan jul) allt som ni vill ska tas upp säger man till Anni innan mötet.


- Studenttävling, (torsdag 22/11 kl. 13.00) 6 personer från klassen ska delta, resten ska stanna på lektionen. 
   Förlag på deltagare: Louise, Vicki, Sofia HH, Sofia W, Eva, Matilda.


-  Studentmössorna kan provas den 17 december


- Övrig allmän info till oss studenter finns på anslagstavlan vid TV-studion i mediteket.


- Tröjor som ska tryckas ska lämnas in till Matilda Hallonsten senast 4 dec.


§6 Övrigt - inget


§7 Mötet avslutades


Vid Protokollet:
Anni Rönnertz



Forumrepetition+ingen röst&rörelselektion

På fredag 23/11 träffas åk 3 i Bergmansalen 13.00-16.00 för att arbeta med forumscenerna till projektarbetet. Jag och Maggan kommer vara med.
Röst och rörelselektionen 8.10-9.30 utgår.

Thomas

Ett bra erbjudande till åk 3

Hej

Anita Mellberg, kulturkonsulent, undrar om någon av er är intreserad av en analyskväll i regi av riksteatern.
Det är riks husdramatiker Anders Duus som leder kvällen.

Tre eller fyra av er kan ju kanske gå på föreställningen som är på tisdag kl. 12.00. Det är den tid som passar enligt schemat.

Jag bifogar brevet från Anita samt inbjudan till kvällen så får ni själva läsa och förhandla med Peter Söderberg om ni får se föreställningen på någon annan tid. Hoppas någon av er går för jag tror det blir intressant. Meddela mig under snarast! Maggan

KLICKA HÄR FÖR ATT SE MER INFO OM KVÄLLEN

Hej Maggan,
som jag kort berättade i telefon visas på Kulturhuset
denna vecka"Dubbelnelson"av Unga riks för ca 600 elever i skolår 2-3.

På onsdag kväll (21 nov. kl. 18-20) bjuds berörda lärare in för att "prata
teater" och få hjälp
att våga  beskriva och tolka.Det är Riks husdramatiker Adners Duus som
är inbjuden .

Jag tror stenhårt på idéen att erbjuda lärare fördjupning av olika slag så
att de kan låta den föreställning eleverna har sett hållas levande när man
är
tillbaka i klassrummet igen.Men... det går lååångsamt att förändra och då
kom
jag att tänka på  dej och dina teaterelever på Sture.Även Hanna Schön och
Maria Selbing
som spelar rollerna deltar på kvällen.
Föreställningen håller på 45 minuter och visas tisdag och onsdag kl. 10.00
och kl. 12.00.
Det finns plats för 3-4 elever vid varje tillfälle och sedan är de
hjärtligt välkomna att
deltaga i onsdagens reflektioner.De kommer säkert att tillföra oss en hel
del!
Bifogar info från riksteatern
http://www.riksteatern.se/templates/ArrangeraProduktion____3323.aspx

samt inbjudan till onsdagkvällen
(See attached file: Föreläsning En väv av tecken 21 nov, Inbjudan till
lärare.doc)
Ring mej  på 0702-15 11 10 så jag vet när och hur många som kommer.
Förstår att ni har det hett om öronen just nu med anledning av er nya
uppsättning.Lasse
har informerat mej och jag tänkte gå på torsdag kväll och titta.

Hälsningar
Anita Mellberg

Att fundera över för åk 3

Angående projektarbtet. Här kommer ett förslag på möjliga speldagar. Jag vill att ni pratar med varandra om detta innan fredag. Rep med publik den 7/12 kl. 18.00 - 20.00 Rep & workshop med åk 2 Lördagen den 8:e. 10.00 - 13.00 3 Forumspel kan göras. Måndag 10/12 tisdag 11/12 och onsdag 12/12 mellan 19.00-21.30 i Bergmansalen. Inbjudningar måste gå ut snarast. Fundera på vilka grupper ni vänder er till.

Maggan

Utvecklingssamtal åk 2

Hej

Nu finns det möjlighet att ha utvecklingssamtal. Du kan ha det själv om du är 18 år, du kan ha de själv även annars, men helst ihop med båda eller någon av dina föräldrar.

Vi brukar prata i ca 20 minuter.

OBS detta är inget betygssamtal utan är ett samtal om hur du mår, hur du trivs i skolan och hur vi gemensamt kan arbeta framåt.

Boka in en tid hos mig efter samtal med dia föräldrar.

Tisdag 4/12 16.00-20.00

Onsdag 5/12 15.00-19.00

Torsdag 6/12 14.00-18.00

Fungerar ingen av dessa tider får vi komma överens om något annat.

Boka nu, först till kvarn...

Hälsningar Maggan


Betygssamtal åk 3 äger rum tisdagen den 27/11 och 30/11

Tisdagen den 27/11

12.30-12.45. Eva

12.45-13.00 Mikaela

13.00-13.15 Matilda

13.15-13.30 Sofia W


Fredagen den 30/11

9.30-9.45 Sandra

9.45-10.00 Kristian

10.00-10.15 Sarah

10.15-10.30 Louise

10.30-10.45 Karin

10.45-11.00 Sofia HH

11.00-11.15 Anni

11.15-11.30 Mike

11.30-11.45 Sofia P

11.45-12.00 Vicki


ES-IP åk 2.

Fas två i projektet konstruktion. 
Torsdagen den 15/11 var vi på Kattegatt för att omsätta våra idéer från modell/prototyp till färdig skulptur. På schemat stod att skära plåt, svetsa, smälta, hamra, skrika mm.

Här följer några bilder.

image70image71image72image73image74image75image76image77image78image79image80image81

Konstruktion på djupet

"Medan Hermann Hesses andra verk (såsom Stäppvargen t.ex.) tenderar starkt mot existentiella och shamanistiska teman, är det sannolikt så att Glaspärlespelet refererar till det sätt på vilket människor konstruerar sin verklighet. Med andra ord är Glaspärlespelet faktiskt livet självt eller själva existensen, och det illustrerar de sätt på vilka människor uppfattar, inte bara sig själva, utan även hur de konstruerar, dekonstruerar, ger betydelse åt, kodar och programmerar hela sin perception av verkligheten."

image69

"Filosofer blir aldrig goda simmare, eftersom de alltid går på djupet". (Okänd, Malmö 1984)

Mikaela - ditt häfte!

Jag har lagt ett häfte till dig, Mikaela, på bordet i "Ägget". Hoppas du hittar det. Lycka till!

"The bird fights its way out of the egg. The egg is the world. Whoever wants to be born must destroy a world. The bird flies to God. That God's name is Abraxas" - Hermann Hesse, Demian

Hälsningar, Peter S

Röst och rörelse åk 3

Vi träffas i Bergmanssalen på fredag 16/11 kl.8.10-9.30.
Thomas


Kulturhistoria

I dag onsdag 14/11 var hela klassen med på Musik/Dans lektion i Kulturhistoria.
Nästa vecka är det fritt arbete och då är det helt ok att komma till mig på samma lektionstillfälle som i dag eller på lektionen efter (K/X 13.20-14.30) för att få hjälp, handledning eller bara prata konst och kultur.
OBS: Nästa vecka är tiden kvar för Sarah, Karin och Sandra att i Hörsalen kl. 14.30 och redovisa sin "kvinnouppgift".

V. 48 har vi lektion som vanligt kl. 14.40 - 16.50 
V. 50 är ni välkomna antingen kl. 11.00 eller 13.20 för att titta på dans.
(En historisk tillbaka blick på en av Sveriges viktigaste danskompanier. Resan göres med Lisen och Angelica som ciceroner.)

Jobba på och hör av er om ni behöver hjälp.

Angelica

Svenska - muntliga presentationer av text, bild & roman

Alla ska nu förbereda sig inför sin muntliga framställning. Tisdag 20 nov, teater, torsdag 22 nov teve. Du följer instruktionen du fått  - en bild samt en text presenteras, kommenteras. Du lämnar in ett skrivet pm till mig innan du framför din presentation.

På tisdag e.m. går jag igenom psykologiska idéer som återspeglas i 1900-talets syn på människan. Onsdagen genomgång av filosofiska idéer som också präglar vår syn på livet och oss själva. Varför är vi här?

Du förbereder därefter till vecka 48 din bokpresention. Hur speglas människan i 1900-talslitteraturen?

Bokredovisning

När du redovisar din bok vill jag att du gör det enligt följande:


Uppgift 1 och 6 är obligatoriska för alla, därefter väljer du 2 valfria uppgifter.

1. Berätta KORTFATTAT om bokens handling ända till slutet.


2. Beskriv tre episoder (händelser) i boken som du särskilt fäst dig vid. Förklara varför du fastnade för dessa.


3. Beskriv huvudpersonens (alt. en av huvudpersonernas) karaktärsegenskaper och beteende. Beskriv 
    situationer där dessa egenskaper och beteenden visar sig.


4. Redogör för bokens slut. Trodde du boken skulle sluta på detta sätt? Varför trodde du/trodde du inte att boken
    skulle sluta så?


5. Kommer du att minnas något av boken? Ger den dig något att fundera över? Kan man lära sig något av den?
    Berätta
och förklara!


6. Vad tycker du om boken? Tänk på innehåll, person- miljö beskrivning, språk m.m. Motivera ditt svar utförligt,
    d.v.s. tala om orsakerna till din åsikt.


Berätta i presens!


Peka på vad som gör boken till en representant för sin epok/tid. Vilka kopplingar till samtiden finner du?

Redogör också för vad i författarens samtida samhälle, och liv som kan ha påverkat skrivandet av boken.


Lycka till!

Peter


I'll never forget the day I read a book.
It was contagious,
Seventy pages.
There were pictures here and there,
So it wasn't hard to bear,
The day I read a book.
It's a shame I don't recall the name of the book.
It wasn't a history. I know because it had no plot.
It wasn't a mystery, because nobody there got shot.
The day I read a book--I can't remember when,
But one o' these days, I'm gonna do it again.

Jimmy Durante


Kultur i andra länder

Här kommer allt ni behöver veta för att kunna jobba med vårt arbete i Kulturhistoria:

Kulturhistoria. Kultur utanför västvärlden

Syftet med arbetet är att undersöka hur kulturer färgas och präglas av ett lands historia, politik, religion etc. och hur det ser ut i konst, dans, film, arkitektur, skulptur, teater, mode, design, musik etc. Hur mottas kulturen i sitt eget land ? västvärlden och vad beror det på att viss kultur är synlig och annan inte. Är det någon skillnad på mäns och kvinnors förutsättningar och uttryck.

Arbetsmetod.
Välj ut länder från världsdelarna Asien, Afrika och Sydamerika.
Ta reda på religion, politiskt styre och aktuell historia.
Välj ut olika konstarter/konstnärer/konstuttryck från det land du valt och beskriv hur de färgats av religion, politik och historia
Beskriv hur kultur bemöts av publik, statsmakt och västvärlden.

Arbeta helst i grupp med att samla fakta och diskutera de olika länderna.
Redovisning kan se enskilt eller i grupp.
Ni kan alltså arbeta tillsammans utan att vara tvingade att redovisa tillsammans.
Redovisningsform är frivillig.
Muntligt arbete ska redovisas v. 48.

Betygskriterier

Godkänd
Beskriv
Beskriv i korthet ett lands kulturella förutsättningar.
Välj två verk och beskriv hur dessa verk präglats av sitt hemlands politik, religion eller historia.
Här får du ett förenklat exempel:
Kina
Kina har en lång högkulturell historia där Mingdynastin varit viktig
Ai WeiWei gör konstverk där han använder stolar och andra saker från Mingdynastin.

Väl Godkänd
Förklara
Beskriv ett lands kulturella förutsättningar.
Välj fyra verk och beskriv hur dessa verk präglats av sitt hemlands politik, religion eller historia.
Resonera över hur mycket vi i västvärlden förstår verken ? med eller utan förkunskap.


Mycket Väl Godkänd
Utveckla och analysera
Beskriv ett lands kulturella förutsättningar.
Välj fyra verk från minst två olika konstarter och beskriv hur dessa verk präglats av sitt hemlands politik, religion eller historia.
Förklara hur sambanden mellan kultur och samhälle ser ut.
Hur mottas verken i sitt hemland (om det går att ta reda på) och hur mottas det i västvärlden (finns verken/konstnären representerade på västerländska utställningar. Skrivs det i tidningar och vad skrivs)
Vad är den viktigaste drivkraften i konstverken (religion, historia, genus, politik eller något annat) och hur syns det?


För samtliga arbeten gäller ordning och reda.

Omfång och tid gäller följande:
Muntlig redovisning max 15 minuter. Träna innan och klocka era arbeten.
Skriftligt: 3-4 A4, 1,5 radavstånd, typstorlek 12
Om du har betydligt mer eller mindre i omfång; kolla av med mig om det är OK.

När du har bestämt dig för ett mål så skriv ner det och ge till mig.
På lappen till mig ska det stå:
Namn på personer i gruppen
Land du/ni ska jobba med
Betygsmål för var och en.


Under arbetets gång kan ni lämna in era arbeten och få respons.
Målet är att ni genom feedback ska nå era betygsmål.

Arbetsplan:
V. 46 Arbeta i klassrummet med uppgiften.
V. 47 Eget arbete med nöjlighet att arbeta i klassrummet. Anmäl dig till mig först.
V. 48 Redovisning. Inlämning av arbetsuppgift. Utvärdering av höstens arbete.
V. 49 Seminarium om Cullbergbaletten


Angelica

Rapport för ES06t:s Sagoteater-turné under veckorna 39-43.



Vi har varit på ca 10 olika spelplatser, och då vi alla grupper tillsammans har spelat ca 28 föreställningar.

Vi gick igenom varje grupp för sig och deras upplevelser under resans gång. Alla var ganska överens om att själva föreställningarna gått bra men att informationen och kommunikationen bakom kulisserna kunde ha varit lite bättre och det har vi lärt oss av och kommer att tänka på tills nästa gång. Det var lite individuellt i varje grupp hur samarbetet hade gått, för vissa hade det rullat på fint medan i andra hade det varit lite mindre flyt även om det oftast hade löst sig till slut.

När vi var ute och turnerade hade vi ibland fått väldigt fina välkomnanden och ibland mindre roliga, men det kommer även det att tänkas på om det blir fler tillfällen, vilka vi vill besöka igen eller inte.

Loggböcker från varje elev har lämnats till Margareta som kommer att få läsa och få ta del av våra äventyr.

De flesta kände kanske att det hade varit roligare att vända sig till en annan publik men efter all positiv respons från barnen under och efter föreställningarna var det ganska kul ändå.


/Jacline

image68


Pjäsarbete åk 3

Bedömningsuppgift i kurserna scenisk produktion, scenisk gestaltning B, röst och rörelse, sceniskt karaktärsarbete, scenografi mask och kostym.

Uppgiften är att sätta upp en pjäs med alla beståndsdelar.


Sceniskt arbete:
Scenisk gestaltning B

Röst och rörelse

Sceniskt karaktärsarbete


Produktionsarbete:

Scenografi, kostym, programblad, marknadsföring etc.

Scenografi mask och kostym

Scenisk produktion 
Scenisk gestaltning B


Teknik:
Scenisk produktion


Föreställningsarbete
Scenisk gestaltning B


Sceniskt arbete (Repetition och föreställning)

Godkänd.

Du har gjort en analys och vet vem din karaktär är

Du kan din text.

Du repeterar.

Du genomför föreställningen

Väl godkänd

Du tar ansvar för föreställning och framförande.

Du har gjort en pjäsanalys och en karaktärsanalys.

Du är disciplinerad, förberedd och påläst.

Du repeterar och närmar dig bitvis din karaktär.

Du genomför föreställningen på ett övertygande sätt.

Mycket väl godkänd.

Du tar ett helhetsansvar för föreställningen, föreställningens regi och framförande

Du har gjort en pjäsanalys och en grundlig karaktärsanalys och utvecklar din karaktär till en övertygande tolkning.

Du är disciplinerad, förberedd och påläst.

Du repeterar och närmar dig bitvis din karaktär.

Din karaktär samverkar med de andra i ett ömsesidigt givande och tagande.

Under föreställning är du lyhörd och övertygar på ett konstnärligt sätt.


Betygskriterier Produktionsarbete.

Varje grupp bygger sin egen scenografi.

Godkänd

Du bygger en scenografi

Du gör kostym som rimmar till karaktären.

Du gör reklam för din pjäs.

Väl godkänd.

Du har kommit fram till hur scenografin skall se ut, och byggt den.

Scenografin fungerar för spel, entréer och sortier.

Du gör kostym som rimmar till karaktären och till tolkningen av stycket.

Du har idéer till ljus och övrig teknik.

Du gör ett programblad.

Du gör reklam för din pjäs.

Mycket väl godkänd

Du har genom grundlig analys kommit fram till hur scenografin skall se ut. Från skiss eller modell bygger du sedan denna.

Du motiverar ändamålsenligheten och symboliken.

Du gör kostym som rimmar till karaktären och till tolkningen av stycket.

Du har en idé på hur ljus och övrig teknik skall lyfta fram föreställningens tema.

Du driver ett publikarbete och ditt programblad lägger ytterliggare en dimension till föreställningen.

Det är lätt att hitta information om din pjäs.


Teknikuppgiften.

Det är tänkt att ni skall göra teknik åt varandra (ljus, ljud projektion mm), gruppvis. Ni kommer som teknikgrupp bli ansvariga för tekniken, både i förarbetet och under föreställning. Det krävs av er att ni tar ansvar för produktionen i stort och tekniken i synnerhet.

Gruppindelning.

Tunnelbanan + Sandlådan

Björnen + Fågelpjäsen

Ikaros + Gycklarens födelse

Till denna uppgift hör loggboksskrivande. Detta börjar vid första mötet med den andra gruppen. Var noga med att skriva ner vilka intentioner gruppen har så att ni kan följa dem. Tänk på att var lyhörd, men tänk också på att komma med förslag till förbättringar och tydlighet. Era färdigheter kommer att redovisas i loggboken, av det tekniska resultatet på föreställningen och genom diskussion när arbetet är färdigt.

Uppgiften syftar till att utveckla er som tekniker så var inte rädda att ta hjälp. När föreställningen är klar är det följande betygskriterier som gäller.

Betygskriterier teknikuppgift.

Godkänd:

Du kopplar utrustning med handledning

Du riktar och filtrerar lamporna

Du programmerar ljuset med viss handledning

Du kör tekniken

Väl godkänd:

Du kopplar utrustning.

Du riktar och filtrerar lamporna och motiverar dina val.

Du programmerar ljuset

Du försöker lösa problem som uppstår.

Du har en konstnärlig idé med din ljussättning och den övriga tekniken

Du kör tekniken och tar ansvar för föreställningen

Mycket väl godkänd:

Du kopplar utrustning.

Du riktar och filtrerar lamporna och motiverar dina val.

Du programmerar ljuset

Du är initiativrik och löser problem som uppkommer.

Du integrerar teknisk kunskap, skapande och analys.

Ljuset följer och lyfter fram föreställningen

Du kör tekniken och tar ansvar för föreställningen.




Nedanstående kommer också att vägas in i betyget Scenisk gestaltning B.
För att genomföra denna stora uppgift är de väldigt viktigt att vara lyhörd. Det är bra med egna initiativ som för uppsättningen framåt, men det är också utav vikt att lyssna på andra. Att ta ansvar innebär att passa repetitionstiderna, att vara påläst och samarbetsvillig, att ta ett övergripande ansvar för praktiska detaljer.

Tänk på att en del av pjäsen är färdig när man kommer till premiär. Då börjar föreställningsarbetet och till det hör att alltid vara i god tid.

Att ha sin kostym och rekvisita i ordning.

Att följa sitt sminkschema.

Att plocka undan efter sig.

Att tillsammans med de andra ställa i ordning scenen.

Att städa i foajén.

Att ha tid för gemensam uppvärmning och egen koncentration dvs. ta den tid som krävs för att förutsättningarna för en bra föreställning alltid finns när publiken är på plats.

För teknikgruppen (Scenisk produktion) gäller:

Vara i god tid

Testa utrustningen så allt fungerar.

Städa i foajén

Kanske dela ut programblad till publiken

Efter föreställning stänga av allting och gemensamt med skådespelarna se till att allting är som det skall vara när man lämnar.

Kolla så allt är låst, även ytterdörrar

Tänk innovativt, tänk nytt, tänk att er pjäs skall synas och ses av så många som möjligt.

Och kom ihåg:

Allt är underordnat verket!

Lycka till

Maggan och Peter


image67

Röst & rörelse v.45 åk 3

Hej!
Denna vecka är det ingen lektion i ovanstående kurs då jag är på utbildning. Nästa vecka träffas vi fredag 16/11 kl.8.10 i Bergmanssalen.
Thomas

OBS åk 2

Hej

Nu kommer vi in i normala rutiner igen vilket för er del innebär redovisning och utvärdering av turnén. Jag vill ha in er logg/arbetsbok från pjäsarbetet på onsdag. Då vill jag också ha in alla busskort.

Maggan


Nu har det varit läger igen.

På grund av rock i Bergmansalen drog vi vår kosa söderut. Åk3 kom till Ysby torsdag-fredag på ett improviserat läger och som avslutning på TeaterBlock 1. Det repades enaktare, snackades scenografi och livet i stort om vart annat. Sällskapsspelet fick ett uppsving och jordärtskockorna grävdes upp och blev en härlig soppa.

Ni är bra, tack för att ni finns.

Peter
image59image60image61image62image63image64image65image66


Klassråd ES05t 26/10-07 Ysby

§ Mötet öppnas av förra mötets ordförande S ofia Parkkinen

§ Till ordförande valdes Matilda Hallonsten

§ Till sekreterare valdes Mikaela Gunnarsson

§ Förra veckans protokoll godkändes

§ Anni läste upp Sturebladet för v. 43:

Dags för höststädning! Estetiska programmet städar 8 november mellan 10.00 och 11.00.

Det finns en utvärderingsenkät som ska utföras av alla 06:or och 05:or, det står dock ej vad den handlar om. Den 21 oktober mellan 11.10 och 11.40 ska vi tillsammans med MP05tv fylla i denna enkät.

Nationellt prov i Svenska B tisdagen den 13 november, samma dag som vi har genrep med Stjärnan och Öppet Hus på kvällen mellan 16-20. Det extra genrepet med Stjärnan är

den 17 november.

Vi vill framföra frågan om vem som är elevskyddsombud till elevrådet.

§ Övriga punkter:

Maggan samlar in alla busskort från Mjällby-helgen.

Maggan och Peter ska försöka ta fram lite scenografi inför repet med Stjärnan på tisdag. Kom gärna tidigare och hjälp till!

På bloggen måste man kan gå in och skriva en kommentar på det Maggan tagit upp där.

Vi tog upp frågan om när vi ska ha klassråd framöver, och vi har det på den tiden som det är utsatt på schemat.

Sarah frågade hur det blir med klasströjorna. Matilda hade tagit reda på det, och är vi 15 st kostar det ca 75 kr/tröja. Är vi 30 st kostare det ca 50 kr/tröja. Sandra hade ett tips om en hemsida där vi också kan gå in och kolla. Vi röstade om vi skulle erbjuda tvåorna och ettorna att också få vara med, och vi kom fram till att vi vill ha en egen tröja och att de får trycka egna. Vi ska ta upp på nästa klassråd om var vi ska trycka nånstans.

Kristian ska lägga upp anteckningar på bloggen från balmötet som tyvärr ingen kunde gå på.

Mike påminner alla: Svenska boken klar tills efter lovet!

§ Mötet avlutas

Sekreterare: Mikaela "Bärprinsessan" Gunnarsson

image50

RSS 2.0