3:or, fotografering!

på Måndag kommer vi fotograferas.
det kommer ske på eftermiddagen, efter kl. 15. vi samlas typ i bergman.

På tisdag kommer det också städas.
- vi börjar kl. 09.15 måndag och tisdag

mvh anni

Mötets resultat

Här följer en redovisning för vad vi diskuterade fram för något på mötet idag:

  • Vagn till studenten har Louise fixat, den ska delas med TV-klassen, och vi ska dekorera den på onsdag kl 15.00. Den kommer stå på Lågagård (vid Fia) och där får den även stå tills vi ska använda den på torsdagen. Banderollerna till vagnen (teaters banderoll) och till när vi går genom stan fixas av en bestämd grupp på fyra pers, ni får ursäkta att jag inte kommer ihåg vilka, och ni kanske kan skriva i kommentarerna vilka det är?
  • Det har blivit en del ändringar gällande utspringningen, vi skippar Ronja Rövardotter helt och gör om Arbetsmiljö-sången med egen text istället som vi sjunger på scenen. Anledningen till detta är att det troligtvis kommer vara många fler än oss i år som sjunger just Rövarsången, och då tyckte vi att det var roligare med en helt egen sång istället. Denna låt skrivs ihop i helgen. Vi kommer att behålla moonwalken sådan den var från början.
  • Bild till logen fixas på tisdag (eftermiddag?) och tas och redigeras av Sebbe. Vi ska ha svarta kläder (tröja och byxor) på oss, och så talades det om att vi skulle ordna nylonstrumpor, hur blev det med det?
    Vi skriver ut den på onsdag, antingen på typ Göte Karlssons eller Sim Sala Bim, kanske kan fixa rabatt på Sim Sala Bim, men det är inte säkert. Hur som helst lär det inte bli för dyrt, och eftersom vi är många som delar på det blir det inte så mycket.
  • Efter att vi sprungit ut, gått på stan och haft mottagning hemma med släkten så är det ju meningen att vi ska dra vidare och festa tillsammans. Först tänkte vi att vi träffas hemma hos Matilda runt 21.00 för att sedan åka vidare. Huruvida man vill gå på studentfesten som kostade ca 250kr (+/-10kr, har hört båda) är upp till var och en, vi tog inget beslut om vi tillsammans skulle gå på den eller skippa den och vara i stan istället. Det märker vi då!
  • Det stundar ju knytkalas på fredag, och vi beslutade vad var och en som var på mötet skulle ta med sig för (typ av)  mat:
    Sarah: fetaostknyten
    Sofia W: bröd
    Sofia P: fetaostsallad
    Sofia H: kladdkaka
    Anni: klyftpotatis/moussaka
    Matilda: fruktsallad
    Mikaela: potatissallad
    Kristian: kyckling
    Mike: läsk el. dyl.

    Är det något jag glömt eller skrivit fel så säg gärna till, eller korrigera själva.

    /Sarah

Möte åk3 - ändrad tid

Vi ändrar tiden för mötet till klockan 12 istället, så träffas vi färdigätna istället och går sedan och ser på filmfestivalen!
/Sarah

Möte åk3!

Nu tycker jag att ett klassråd skulle vara på sin plats där vi kan diskutera allt det vi inte redan kommit fram till eller har fixat klart. Mitt förslag är att vi har detta imorgon (onsdag) innan filmfestivalen börjar, så runt 11, så hinner vi gå och äta innan festivalen med.
Vidarebefodra gärna detta till de ni tror eller vet inte har möjlighet att läsa bloggen, och fundera en massa över det ni vet att vi inte har löst så att vi får en massa färska och fina förslag imorgon!
Kram!
Sarah

Studentvagn

Jag kan med största nöje berätta att jag har fixat en traktor + vagn + bonde för oss treor till den femte. Vad som behövs nu är ett ställe nära skolan där vagnen kan parkeras dagen innan så att vi kan smycka den. Som ni förstår måste detta vara en ganska rymlig yta. Det kan ni ju fundera på tills på fredag. Att fundera på är ju också var vi ska få själva utsmyckningen ifrån. Jag föreslår att vi har ett litet möte rörande dessa ting i helgen.

Tack för en underbar afton igår!
Kram Louise


Slutet på terminen

Allt roligt har ett slut, så har även läsåret på Sture. 

Men än finns det lite kvar att glädjas åt.

Onsdagen den 28/5 är det filmfestival där 2ornas film" Jubal utan jag" kommer att visas. Filmfestival 13.00 i Bergmansalen.

29/30 är det Sture på stan. Vi vistas ute och tittar på varandras evenemang. åk 2 kör Molliérescener i Norre katts park 14-16 på torsdagen. Vi träffas 13.30 på Rotundan. Kom i kostym.

Ni som anmält er till impro. Tag kntakt med Ann-Margret

Åk 3 träffas i Ysby mellan 15 och 16 fredag 30/5. Glöm ej knytkalasmat.

2/6 och 3/6 - totalstädning av loger, lobby, verkstad och sallong + bygge till avslutning. Alla som vill hjälpa till är välkomna måndag morgon kl. 9.00. Ta med ett glatt hummör, nu kör vi så det ryker.

4/6 avslutning åk 1 10.00. åk 2 11.00
5/6 Student. Frukost hos Ann-Margret. 12.00 examen i Bergmansalen.   ca. 12.30 utspring. 13.00 kortegen lämnar skolan.


Allt så länge.

Maggan (och Peter)

(Det var de sista, åk nu! (ur Robin Hood))




Tack för festival

På detta sätt vill vi från djupet av vårt hjärta säga stort tack till alla er elever som gjorde denhär festivalen så fantastisk. Ni har verkligen jobbat duktigt och vi är nog den enda skola i landet som kan ståta med ett så varierat program med så hög kvalité.
Tack!
Maggan och Peter
image270

4 busskort saknas

2 i åk 2 och 2 i åk 3.

Måste lämnas in omgående.

Maggan och Peter

Sista natten med gänget, åk 3

Hej åk 3

Nu drar det ihop sig till "Sista natten med gänget, sen måste jag dra till Dramaten" och vi har ett logistiskt förslag.
Eftersom vi redan tränat på knykalas tycker vi att vi gör det igen. Vi fixar frukost, alla fixar middag. 

Bussen kan nog inte bokas då det är V 22, så vi får göra på något annat sätt. 
324an går 14.35 från norra station och är framme 15.44

det går nog ingen buss hem, eller kanske. Kan ni komma hem på annat vis?


Ja, sen träffas och umgås vi som aldrig förr, och det blir göddigöddans och allt detdär.


Vill också bara flagga för att det naturligtvis är helt frivilligt med detta avskedläger, alltså inte obligatoriskt.

Skepp ohoj

Peter och Maggan, Thomas och Ann-Margret



FESTIVAL

Nu är det festival för glatta livet.
Det  dyker nog upp n bildkavalkad senare i veckan när det lugnat sig lite.

Hurra för festival

Maggan och Peter

Saknade arbeten 2

Hej
Jag saknar

projektarbetsloggbok från Sofia P, Eva, Mike

Jag saknar projektarbeten från Karin, Louise och Sandra.

På fredag sätter jag projektarbetesbetygen, innan dess måsta jag ha in era arbeten.

Maggan

PS: Jag kommer att behålla era projektarbeten eftersom jag kommer at ha använding för dem i framtiden. Jag tror att jag frågat alla och alla sagt ja. Om någon reagerar hör av er snarast. DS

Saknas arbete

Hej alla slitande och duktiga teatertreor.

Jag saknar fortfarande arbeten och det gäller följande elever:
Eva, Sarah, Louise, Karin, Sofia P.

/Angelica

Impromaraton

Hej!
På fredag 23/5 12.00-18.00 är det Impromaraton i dramasalen. Jag har satt upp ett tidsschema i korridoren vid vårt kontor. Gå dit och skriv i dig på vilka tider du kan delta. Tema för eftermiddagen bestäms på plats, det kommer att pendla mellan barnteater och absurdismer. Först till kvarn få spela mest...
Thomas

Två bilder + festivalschema

Hej

Här kommer två uppiggande affischer

och det uppdaterade festivalschemat finns på  http://www.furiefilm.se/teaterfestival%20a4.pdf

mycket nöje!

image264
image265

tack så länge

Peter

Kultur utanför västvärlden

Kära elever i åk 3
Nu brinner det i knutarna. Betygen ska snart sättas.
Det är flera av er som inte lämnat in "kultur utanför västvärlden".
Det är ett viktigt arbete och i vissa fall kan det innebära att man får IG om inte uppgiften görs.
Så sätt igång och arbeta.
Hör av er om ni behöver hjälp.
/Angelica

Klassråd ES05t?

Hej hopp Arbetarklassen!

Jag tycker vi ska ha ett klassråd i nästa vecka för att ta upp allting inför avslutningen/studenten m.m.

V.21; Tisdagen 14/5 kl. 11.00 (Efter sista religionslektionen, innan lunch)

Det borde ta max en halvtimme kanske. vad tycker ni, passar den tiden eller ska vi ta en annan?

image263

Ha det bra!

MVH, Anni

Arbetsmiljö+Röst och rörelse

Från och med nu gäller följande:
Bedömningsuppgiften skall om den görs skriftligt lämnas in senast 21/5. Om du gör den muntligt gäller det att boka tid med mig senast 23/5.
Inga gemensamma lektioner kommer att hållas, behöver du få repetition eller kolla in kompendier eller har frågor kring uppgiften finns jag på plats tisdag och fredag mellan 8.10-9.30.

Jag har skrivit in en lektion i röst och rörelse på torsdag 8.10-10.10. Är det någon som kan göra sin bedömningsuppgift då? På fredag eftermiddag har Anni och Kristian bokat in sig. Ni andra måste boka in detta med mig. Uppgiften måste göras senast 23/5.

Thomas

ES05t Rep inför 11/5

Lediga tider i Bergmansalen



Datum:                                                       Grupp:                                      Tid:


Tisdag:                                                    Sanna Kvinnor                        15.00 - 20.30


Onsdag:                                                  Fläsksabbat                            15.00 - 20.30


Torsdag:                                                 Bergmansalen upptagen hela dagen


Fredag:                                                    Isskåpet                                   17.00 - 20.30


Lördag                                                    Fläsksabbat                              09.00 - 13.00

                                                                 Isskåpet                                     13.00 - 16.00

                                                                 Sanna Kvinnor                          16.00  - 18.00


Söndag:                                                 Alla; genrep med publik           11.00 - 16.00



Detta repschemat gäller, eftersom bergman är upptagen mycket denna veckan!
intensivt rep och all kostym, scenografi och rekvisita klar! : )

MVH Anni

Klassråd åk 2 30/4

§1 Mötet öppnas 
§2 Klassen valde Antoni till ordförande
§3 Klassen valde Maria till sekreterare
§4 Föregående protokoll finns på bloggen
§5 Torunn berättade om ett möte för alla tvåor måndagen den 5/5 klockan 15.00 angående studentmössor och dylikt. Madeleine och Torunn går dit.
§6 Amanda frågade om vi kan flytta idrottslektionen den 12/5 till en torsdag för vi har inga andra lektioner den dagen. Anna T tog upp att det är dålig uppslutning till idrotten på måndagseftermiddagarna.
Antoni läste upp ett vykort från Jacline som är i Israel.
Petra informerade om Jam All Star fredagen den 2/5.
§7 Mötet avslutas  

Sanna kvinnor-gruppen!

Vi repar kl. 13.00 imorgon, söndagen den 4 maj.

Mvh. Anni

RSS 2.0